Om föreningen

Föreningens omfattning

Föreningen omfattar 124 bostadsrättslägenheter, 39 garage, 60 parkeringsplatser, 4 lokaler och ett fastighetsförråd.

Kommunikationer

Buss 872 tar till Gullmarsplan ca 20 minuter. Buss 812 till Centralstationen tar ca 25 minuter. Övriga bussar är 824 till Handenterminalen samt 491 (nattbuss till Slussen via Älta).

Källsortering

I Brf Trädgården källsorterar vi våra sopor och har därför inga sopnedkast i portarna. I stället har vi två miljörum i området med sortering för papper, wellpapp och restavfall.

Tvättstugor, Fritidslokaler och Skyddsrum

Tvättstugorna ligger i sex separata byggnader inom området. Varje tvättstuga är utrustad med två tvättmaskiner, två torktumlare, ett torkskåp, tvättbänk och kallmangel.
På Kanelgränd 51 har vi en gemensamhetslokal på 119 m2 med bastu och gym. I källaren på Kanelgränd 51 och 22 finns också skyddsrummen med 300 platser.

Trafik och Parkering

Infarten till området sker från Farmarstigen. De 90 parkeringsplatserna, varav 39 garage, är avskärmade från lekplatserna, gångvägarna och entréerna till husen.
Du anmäler ditt intresse för hyra av parkeringsplats eller garage genom att maila till servicecenter.stockholm@hsb.se eller ringa till 010-442 10 00 som förmedlar dessa i turordning

Lokaler

Gemensamhetslokalen
I 51:an har föreningen en gemensamhetslokal. Tillträde till den får man via ett passerkort. Gemensamhetslokalen får användas mellan 10.00 och 22.00. Den kan bokas för kalas, middagar och dylikt och bokning sker via en lista inne i lokalen. I lokalen finns 6 bord och 48 stolar samt en liten köksdel som har kyl/frys, 1 kaffebryggare, 1 micro och en spis med 2 plattor. Porslin och bestick med mera får man själv ta med sig.
Självklart gäller samma sak här att du lämnar lokalen i bättre skick än du själv förväntar dig att finna den i nästa gång du kommer.

Gym & Bastu
I 51:an har föreningen ett litet GYM & BASTU. Tillträde till dem får man via en portbricka. Gym och Bastu får användas mellan 08.30 och 22.00. Man ska självklart även under dessa tider visa hänsyn till närboende och undvika höga ljud.
För att kunna använda Bastun och Gymmet krävs bokning. Bokningen görs via Infotavlor som finns i varje port.
Gym och bastu är enbart till för de som bor i föreningen, men du får självklart ta med dig gäster. Ungdomar under 15 år får enbart vistas i lokalerna i vuxens sällskap.

Tvättstugor
Vi har sex tvättstugor i föreningen. Du bokar tid med din portbricka på Infotavlor som finns i varje port. Självklart lämnar du tvättstugan som du själv skulle vilja att den såg ut när du kom. Med andra ord avtorkade maskiner och golvytor samt rensade luddfilter i torktumlarna. Saknas rengöringsmedel kontaktar du någon i styrelsen.